Izobraževanje za delovne inštruktorje in varuhe

Izhodišča

Izobraževanje za delovne inštruktorje in varuhe je zasnovano z namenom opremiti udeležence z znanji, veščinami in pristopi, potrebnimi za učinkovito delo z uporabniki v socialnovarstvenih zavodih, predvsem z osebami z motnjami v duševnem razvoju in drugimi posebnimi potrebami.

Izhodišča programa so opredeljena na podlagi potreb uporabnikov, zakonodaje, strokovnih priporočil in praks ter potreb po nadaljnjem razvoju kompetenc zaposlenih v tem področju.

Ciljne skupine

Program je namenjen delovnim inštruktorjem in varuhom v posebnih socialnih zavodih, socialno varstvenih zavodih za usposabljanje, delo in varstvo in varstveno delovnih centrih. Program je namenjen tudi kandidatom, ki želijo pridobiti nacionalno poklicno kvalifikacijo Delovni inštruktor/ delovna inštruktorica.

Število udeležencev

20 – 30

Obveznosti udeležencev

  • Aktivno sodelovanje v programu – pri delu v skupinah in delavnicah.
  • Vsaj 80 % prisotnost v izobraževalnem programu oz. na modulu.
  • Plačilo v višini 80 % od celote kotizacije, če ustanova v primeru odsotnosti ne poskrbi za nadomestnega udeleženca.

Vsebina

1. Osnovne značilnosti, ravnanje in komuniciranje pri osebah z MDTR in kombiniranimi motnjami:

  • Teoretično ozadje in vzroke za nastanek MDR.
  • Stopnje MDR ter značilnosti oseb glede na razvojno stopnjo in starost.
  • Komorbidnost MDR z duševnimi težavami, vedenjskimi motnjami, demenco, avtizmom in možganskimi poškodbami.
  • Možnosti vključevanja odraslih z MDR v družbo (npr. Varstveno delovni center) ter pomen podpore družine in okolja.
  • Delavnica: Motiviranje uporabnika:udeleženci bodo spoznali pomen pohvale in socialnih nagrad pri spodbujanju pozitivnega vedenja in razvijanju veščin.
  • Delavnica: Usvajanje sposobnosti uravnavanja čustev.

2. Uporabnik v središču: Pristopi, usklajevanje potreb in vloga lokalne skupnosti

  • Ali smo v naših socialnovarstvenih organizacijah naravnani na uporabnika le v besedah, ali tudi v dejanjih? Kaj konkretno pomeni v dejanjih zaposlenih, da postavimo uporabnika v središče naše storitve? Kakšni so pristopi in konkretna ravnanja, ki so naravnana na uporabnika? 
  • Kako dobro sploh poznamo naše uporabnike, da lahko storitev izvajamo skladno z njihovimi potrebami in željami? Kako usklajujemo uporabnikove želje in potrebe s pričakovanji njihovih svojcev, zakonitih zastopnikov in z interesi zaposlenih? 
  • Kako od besed preidemo k dejanjem pri možnosti izbire in osebnega razvoja uporabnikov? Kakšen pomen ima pri vsem tem lokalna skupnost? 

Na zgornja vprašanja bomo odgovorili na primerih dobre prakse in s pomočjo medsebojne diskusije, da boste pridobljena (spo)znanja lahko konkretno vnesli v svoje delov dobrobit uporabnikov, vas samih in vaše celotne organizacije.

3. Odnosi v delovnem timu (komunikacija, postavljanje mej, reševanje konfliktov, asertivnost, …)

Delavnica se osredotoča na psihološko razumevanje medsebojnih odnosov in komunikacije, postavljanje spoštljivih meja sebi in drugim, razumevanje konfliktov ter spodbujanje asertivnega vedenja znotraj timov. Udeleženci bodo spoznali praktične tehnike za učinkovito komunikacijo in sodelovanje, spodbujanje pozitivnih odnosov in reševanje težav v timu. Namen delavnice je okrepiti medsebojno zaupanje, zmanjšati napetosti in ustvariti podporno in sočutno delovno okolje.

4. Delovni inštruktor: usposobljenost, etika in varno delo v socialnem varstvu

  • Sistem nacionalnih poklicnih kvalifikacij; kaj je NPK, kdo lahko pridobi NPK, kako pridobiti NPK, namen in pomen NPK, predstavitev poklica delovni inštruktor in možnosti zaposlitve
  • Socialno varstveni zavodi; predstavitev, uporabnik, individualni načrt, …
  • Kodeks etičnih načel v socialnem varstvu
  • Varstvo osebnih podatkov
  • Zdravje in varnost pri delu
  • Duševno zdravje za vse
  • Preprečevanje nasilja
  • Delo s svojci
  • Delavnica: Zahtevni sogovorniki in kako se odzvati? – udeleženci bodo spoznali, da se reševanje težav razlikuje od drugih vrst interakcij. Le to ni ne spontano, ne naravno in ne sproščujoče. Vključuje določen nabor metod, ki krepijo zmožnost posameznika, da učinkovito razmišlja o nesoglasju. Veščine reševanja težav vključujejo veščine komuniciranja in samonadzora. Nenadzorovani občutki jeze ožijo pogled in s tem onemogočajo dojemanje možnosti, ki so na voljo. Podžigajo lahko tudi prepričanje, da drugi ljudje namerno povzročajo težavo ali da je treba ukrepati takoj. 
  • Delavnica: Etične dileme v praksi – udeleženci bodo spoznali, da jeetika pomembna sestavina človekovega življenja, saj se z njo srečujejo praktično povsod, kjer imajo stik z ljudmi.

Časovni obseg programa

Izobraževanje obsega 2 dvodnevna seminarja, skupaj 26 pedagoških ur (PU).

Termina in kraja seminarjev

  • 1. termin: 11. – 12. april 2025, A hotel, Petrovče
  • 2. termin: 17. – 18. oktober 2025, Hotel Rakar Trebnje